lauantai 16. maaliskuuta 2013

Täytetty banneri






















Hirveästi on sadellu kysymyksii tohon mun banneriin liittyen. Millä ohjelmalla oon sen tehny? Miten oon 
sen tehny? Nyt vihdoin sain aikaseks tehä teille tälläsen opastuksen, miten tehdä täytetty banneri. Ensinnäkin täytyy sanoa, että tää on tosi simppeli juttu, eikä vaadi mitään huippuluokan kuvanmuokkaus taitoja, eikä edes taikuutta. 
Ja nyt vastaus ensimmäiseen kysymykseen tadatadaaa. Käytän tähän hommaan sellasta ohjelmaa ku PhotoFiltre, minkä saa ilmaisena ladattua netistä. Tässä tulee nyt yksinkertaiset (ainakin mun mielestä) ohjeet, miten mä sen teen.


Ensinnäkin täytyy tietenkin avata Photofiltre ja valita normaalisti minkä kokoisen tason haluaa. Tottakai voi valita pohjaksi myös vaikka jonkun kuvan. Tän jälkeen yksinkertasesti vaan alotat lisäämään tekstiä, eli painat ylhäällä olevasta T-painikkeesta.

Kirjota haluamasi teksti laatikkoon. Voit myös säädellä tästä kirjasintyyppiä ja tekstin kokoa.
Siirry "text" kohdasta "effects" kohtaan ja rastita kohta "fill pattern". Tämän jälkeen pääset selaamaan tietokoneeltasi kuvan, jolla haluat tekstin täyttää. 
Ok- nappi pohjaan ja valmista.

 Ei vaadittu taikatemppuja (:

1 kommentti: