tiistai 19. elokuuta 2014

Nike free 5.0

IMG_2789Muistatteko vielä mun sport motivation - postauksen? Kerroin siinä muutaman asian, jotka motivoivat mua useammin liikunnan pariin. Yksi kohdista oli uusien liikunta-aiheisten tuotteiden hankkiminen. "Pinnallista mutta totta. Materialismionnellisuus liikuntaan liittyvistä tuotteista saa kyllä innostumaan liikunnasta vielä himpun verran enemmän. Etenkin jos kyseessä on vaikkapa uusien lenkkareiden hankinta" Lauantaina uusien juoksukenkien osto tuli mulle ajankohtaiseksi ja nyt olen taas päässyt todistamaan kuinka vaaleanpunainen ostos on kiidättänyt mua lenkkipoluilla eteenpäin.
IMG_2794Poikettiin äitin kanssa Seinäjoella eräässä urheiluliikkeessä, jossa sai alennusta kaikista vaatteista ja kengistä. Oon jo pitemmän aikaa ollut uusien lenkkareiden/juoksukenkien tarpeessa, sillä antiikkiset lenkkarini tuntuvat vielä antiikkisemmilta jalassa kuin miltä näyttävät. Päädyin ensin toisenlaisiin juoksukenkiin, mutta koko kaupasta ei löytynyt samaa paria olevia kappaleita. Kauppias kiikutti eteeni nämä ja tottakai ihastuin kyseisten kenkien ulkonäköön ja väriin täysin ja kenkä myöskin tuntui jalassa hyvältä. Sen enempää miettimättä raahasin rakkauskengät kassalle.
IMG_2812Ymmärsin vasta kotona googlea apunani käyttäen, että nämä ovat niinsanotut paljasjalkakengät. Eli kengissä ei ole siis juurikaan vaimennusta, eikä tukea vaan tarkoituksena on, että jalka on liikkuessa vapaana ja tekee töitä enemmän, niinkuin kengättömänä kulkiessa. En tiedä miksi kauppias ei kertonut mulle tätä, mutta empä osannut kysyäkään koska olen täysin tietämätön urheilukenkien maailmassa. Tarina paljasjalkakengistä kuulosti mielenkiintoiselta. Samaan aikaan hihkuin sekä innosta, että pelkäsin kuinka polviparkojeni käy näiden kanssa. Nämä kun ovat pääasiassa tarkoitettu vapaa-ajalle, mutta itse olin suunnitellut juoksevani näillä. Toki sekin on mahdollista, jos jalat kestää. Testasin uutukaisiani samantien juoksulenkillä. Mulla on usein lenkillä tuntunut kipua juurikin siellä polvissa, mutta näillä juostessani en tuntenut yhtään vaikka sille ehkä olisikin ollut täydet edellytykset juostessani "paljasjalkaisena". Ehkä keskityin enemmän juoksuasentooni, kuin juostessani kovasti tuettuilla lenkkareilla. Olen myös todella innoissani siitä, että nämä kehittävät jalan lihaksia tehokkaasti ja ero tuntui selvästi myös juostessa. Ehkä nämä ei ole aivan jokapäiväiseen juoksemiseen tarkoitettu, mutta soveltuu hyvin omaan käyttötarkoitukseeni. Nämä on myös aivan täydelliset kengät pistää jalkaan esimerkiksi kauppareissulle, töihin tai vaikkapa kouluun silloin tällöin.
IMG_2806Löysin myös kivan urheilupaidan, joka pääsi käyttöön jo eilen ollessani zumba- ja yoga flex - tunneilla. Rento toppi vedettynä urheilurintsikoiden päälle on toimiva yhdistelmä! Eiköhän motivaatiota riitä taas näiden hankintojen jälkeen. Onko kellään kokemuksia noista Niken kengistä? Etenkin juoksutarkoituksessa?

7 kommenttia:

  1. Vähänkö kivat kengät :)

    VastaaPoista
  2. Itellä on paljasjalkakengät kanssa, toimii ihan superisti kun juoksee hiekalla tms. pehmeellä pohjalla, on ihan super kevyet juosta! Mutta asvaltilla jos juoksee niin mulla itelläni kipeytyy toi säären etuosa (oon siis pitkään kitunu ns. 'penikka -taudin' kanssa)

    Mutta siis pururadalla tai hiekalla mahtavat! Toki noista pohjista saa olla nyppimässä hiekkaa pois joka lenkin jälkeen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentista! Pitääkin suosia eniten tota pehmeää pohjaa ja jättää asvaltti vaikkapa rullaluistimille! :D Innostus vaan kasvaa! :3

      Poista
  3. Oi vitsi noi kengät on kyllä niin super mageet! Munkin täytyis hankkia heti kun raha pussi olis samaa mieltä mun kanssa asiasta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerrankin juoksukengät miellyttää myös silmää! ♥ _ ♥ Rahapussille koulusta ja vähän piiskaa niin eiköhän sekin anna periksi! :'D

      Poista
  4. Ei oo kyllä samanlaisista kengistä kokemusta, vielä! :D Eikai, näyttää ja kuulostaa kivoilta, niin arvaa vaan tekiskö mieli hankkia samanlaiset omien antiikkikenkien tilalle?;D

    VastaaPoista