maanantai 20. lokakuuta 2014

Alanya | part 1

IMG_0028Heipähei ja anteeksi pieni hiljaiseloni blogin puolella. Matkaa edeltänyt viikko kului melkoisessa kiireessä, enkä siksi lopulta ehtinyt edes ilmoittaa missä mennään. Ajattelin kirjoittaa matkastani muutaman postauksen verran ja lisäksi esitellä ostokset. Tämä saa nyt olla ensimmäinen postaus.

Viime sunnuntaina heittelin matkalaukkuun viimeiset puuttuvat vaatekappaleet ja lähdettiin kohti Vaasan lentokenttää. Vaasan lentokenttä on melko pieni, mutta helpoin vaihtoehto meille maalla asuville. Päivä oli oikeastaan hieman haikea. Jo ikuisuuden meillä ollut lemmikkikani oli mystisesti hävinnyt ulkohäkistään, eikä sitä ole vielä tähänkään päivään mennessä löytynyt. Sää oli huono ja harmittelin kun en saanut Valtteria matkalle mukaan. Olo kuitenkin piristyi lentokentällä, jossa äidin kanssa kahdestaan odoteltiin lentoa Turkin Alanyaan. Huomatkaa erittäin hehkeä lentokenttäkuvani!
IMG_0032En tykkää hirveästi matkustaa lentokoneella, mutta reilu kolme tuntia kului yllättävän nopeaa. Lento lähti illalla ja sain siksi jopa nukuttua hetkisen. Turkkiin päästyämme oli jäljellä vielä parin tunnin linja-automatka. Perillä hotellilla oltiin vasta neljältä aamuyöstä ja oli pakko jättää alueen ihasteleminen vasta seuraavalle päivälle ja mennä nukkumaan. Huoneemme Pascha Bay - hotellissa loi heti mahtavan ensivaikutelman paikasta. Huone oli tilava ja sisustukseen oli panostettu. Ainut miinuspuoli oli naapurihuoneistossa majoittuva vauva, jonka itku kaikui seinien läpi päivin ja öin, usein pitäen valveilla suuren osan yöstä. Ehkä tämä vauva ei ollut innoissaan Turkin matkasta.
IMG_0086Vähäisten yöunien jälkeen herättiin aurinkoiseen ja lämpimään päivään. Meillä oli puolihoito, joten aamiainen nautittiin hotellin ravintolassa. Aamiaisella oli tarjolla kaikkea hedelmistä lähtien, eikä ikinä tarvinnut lähteä nälkäisenä pois.  Myöskin palvelu ravintolassa pelasi ja henkilökunta oli erityisen ystävällistä. Ensimmäinen päivä meni aikalailla alueeseen tutustumalla ja aurinkoa ottamalla. Ehdittiin osallistua myös vesijumppaan ja itse vesijumpan ohjaajana sain sieltä hyviä idioita omiin ohjauksiini. Myös melkein kaikkina muina seuraavina päivinä osallistuttiin äidin kanssa vesijumppatunnille.
IMG_0041Vietettiin aikaa niin altaan puolella kuin meren rannallakin. Ensimmäisenä päivänä ehti saada jo hieman rusketustakin pintaan ja ensimmäiset rusketusraidatkin näkyviin. Paikka alkoi tuntua tutulta ja asiat hoitua kokoajan helpommin. Rakastuin Pascha Bay - hotelliimme  päivä päivältä enemmän, sillä maisemat olivat upeita koko alueella ja paikka pyrittiin pitämään siistinä.t1Toisena päivänä eli tiistaina oli jo hieman enemmän energiaa ja lähdettiinkin heti aamusta äidin kanssa juoksemaan rannalle ja hotellin lähialueille. Juoksulenkin jälkeen päätettiinkin sitten osallistua Lesmills- ryhmäliikuntaunnille, jossa oli vuorossa vatsalihas + pepputreeni. Tultiin sen verran myöhässä paikalle, että tilaa ei riittänyt ja jouduttiin tekemään liikkeitä ahtaassa tilassa ilman minkäänlaista alustaa. Ei annettu sen kuitenkaan haitata vaan nautittiin täysillä. Tykkään hirveästi ryhmäliikuntatunneista ja etenkin ulkomailla ne on ihan huippuja! Suosittelen ehdottomasti osallistumaan jos on mahdollisuus!
t2Aurinko meni pian pilvien taakse ja lähdettiin Alanyan keskustaan tekemään ensimmäisiä ostoksia. Matkanteko sisälsi paljon haasteita sillä meille sanottiin, ettei busseilla pääsisi kulkemaan ollenkaan ilman euroja (liiroja meillä ei ollut). Matkattiin siis ensin ylihintaisella taksilla, mutta takaisin päin tullessa hypättiinkin ihan sattumalta linja-autoon millä päästiin kuin päästiinkin takaisin hotellilla. Basaaria ehdittiin kiertää monta tuntia ja tehdä löytöjä. Nyrkit sai välillä olla valmiustilalla päällekäyvien miehien varalta, sillä me kaksi suomalaista naista herätettiin melko paljon huomiota.
IMG_0061Tiistai iltana satoi, joten päätettiin käydä vielä testaamassa hotellin kuntosali. Lihakset alkoivat olla jo aika väsyneet kuntosalitreenin jälkeen joten illallisen jälkeen oli ihana päästä ajoissa nukkumaaan. Illalliset olivat muuten taas samalla kaavalla kuin viimeksi, eli jokaisena iltana ruokaa eri kulttuurista. Nyt päästiin maistelemaan niin kiinan, turkin kuin meksikonkin ruokia. Illallinen oli myös erittäin hieno tapahtuma ja kaikilta odotettiin myös siihen sopivaa pukeutumista. Omalta osalta se osottautuikin hieman vaikeaksi koska juurikaan mikään paidoistani tai hameistani ei peittänyt olkapäitä. Iltaesitykset olivat myös kivoja ja esiintyjiltä taitui loistavasti niin laulaminen kuin tanssiminenkin. Illat siis kuluikin aikalailla oman hotellin lähistöllä turvallisesti ja mukavasti. Pilvinen tiistai vaihtui yöhön ja seuraavana päivänä olikin jo aurinkoisempaa.

Ensimmäinen postaus alkaa olla lopuillaan. Kuvia ja sanoja on vielä jäljellä ihan tajuttoman paljon, joten turkkiaiheiset postaukset eivät ole vielä vähään aikaan loppumassa. Toivottavasti sieltä löytyy vielä innokaita lukijoita, sillä myös asiaa riittää.

1. Kuvat on tosi upeita ja hyvältä kuulostaa! :) Jos ihan suoraan sanotaan,niin mua ei edes oo haitannut sun blogihiljaisuus, kun ties, että lähdet ulkomaille lomailee, ei varmasti netti oo käytössä (tai itse en ainakaan käyttäis..) ja ties että kun tuut takas Suomeen ja postailet, että matskuki on hyvää! Ja täällä ainakin yks innokas lukija ilmottautuu, todellakin ootan sun postauksia vielä reissustas! Ihana kuulla, että hyvin alko sun loma :)

1. Kiitos paljon! ♥ Ja joo eipä siellä viitti käyttää muutakun hotellin ilmaista ( ja hidasta) yhteyttä, ettei laskut nouse ihan pilviin. Hyvä, että sieltä löytyy innokas lukija! :)