maanantai 20. huhtikuuta 2015

10 outoa faktaa musta

Tykkään hirveästi listata & kirjoittaa ylös asioita, joten nämä tälläiset kymmenen kohdan postaukset ovat tietenkin mun yksiä lemppareita. Luonnoksissa lojuu keskeneräisenä ties kuinka monta liststyyppistä postausta ja tämäkin ehti siellä pyöriskellä hetken. Tällä kertaa listasin 10 enemmän ja vähemmän outoa faktaa musta.
PicMonkey Collage 240
 Mä rakastan joitakin todella outoja hajuja, joille muut korkeintaan vaan nyrpistävät nenäänsä. Tällainen on esimerkiksi auringonpaisteeseen pitkäksi ajaksi pysäköity auto. Sen sisällä kuumentuneet penkit ja turvavyöt tuoksuvat niin hyvältä! Etenkin jos kyseessä on vanha auto!

 Mun mielestä roskan pois ottaminen silmästä ei ole yhtään inhottavaa, vaan ennemminkin kivaa. Erityisesti siis jos kyseessä on ripsi tai muu näkyvä roska. Harmi, ettei piilareiden laittaminen ja pois ottaminen kuitenkaan kuulu tähän samaan superkivaa sarjaan.

 Mulla on spotifyssä jokaiselle tunteelle oma soittolistansa, joiden avulla voin sitten lietsoa milloin mitäkin tunnetta. Surullisena kuuntelen haikeita biisejä ajatuksen kanssa ja oikein kaivamalla kaivan kyyneleitä silmistäni ja vihaisena taas imen itseeni kaiken aggressiivisuuden mitä vain musiikista saan irti. Onneksi en kuitenkaan tee tätä aina musiikkia kuunnellessani vaan silloin tällöin kun koen sen jostain syystä tarpeelliseksi.

 Olen kyllä todella eläinrakas ihminen, mutta jostain syystä kissat pelottaa ja ällöttää mua. En oikeasti uskalla silittää kissaa, ellei joku pakota. Kissanpennut ovat kyllä suloisia ja kivoja kavereita, mutta isot katit ei niinkään. Olen yrittänyt totuttaa itseäni Valtterin perheen kissaan, jota jouduin kerran jopa ruokkimaan valtsun sairastaessa.

 Puhun välillä paljon itsekseni. Valtteri huomautti tästä kun autokoulun teoriakokeeseen valmistautuessani neuvoin itseäni ääneen "Hyvä julle, juuri näin! Oikeen meni!" Yleensä kuitenkin vain mussutan tai totean jotain ääneen yksin ollessani. "Voi voi.." "Ei tästä tuu mitään.."

IMG_6170
 Mun mielestä tuntuu ihan älyttömän kivalta kun kärpänen liikkuu iholla. Väistämättäkin syntyy mielikuva haisevasta raadosta, jonka ympärillä kärpäset pörrää..

 Jos huomaan somea selatessa, että joku nuori ihminen on kuollut, saatan käyttää monta tuntia tämän läheisten stalkkaamiseen ja murehtimiseen. Yleensä yritän etsiä myös kuolleen instagram- tai facebook profiilia, josta voin selata tämän elämänkertaa läpi. Sitten tietenkin näitä selaillessa itken mukana ihan kuin olisin itse tuntenut menehtyneen henkilön, vaikken todellisuudessa olisi kuullut nimeäkään aikaisemmin.

 Kun joku kuvailee jotain ällöttävää, yleensä lähinnä jonkun ruumiin osan vääntymiseen, murtumiseen tai vastaavaan liittyvää tapahtumaa tunnen kipua ja heikkoutta mun jaloissa. Ihan niin kuin mun kaikki luut lähtisivät sulamaan varsinkin polvien kohdalta.

 Edelliseen liittyen. Mun mielestä polvet ja pikkurillit ovat ihmiskehon ällöttävimmät kohdat. En voi sietää sitä, että joku koskee mun polvia voimakkaasti ja pelään aina, että  polvet muljahtavat pois paikoiltaan. En myöskään kestä pikkurillin koskemista ja välillä mua ahdistaa esimerkiks pitää sormikkaita, joissa pikkurilli joutuu olla erillään muista. Myös toisten ihmisten pikkurillien katsominen teettää tuskaa, etenkin jos kyseinen sormi sattuu olemaan hyvin vino.

Mun on pakko tarkistaa avaimen, kännykän, kukkaron/pankkikortin ja mahdollisesti passin olinpaikka monta kertaa. Kurkistelen esimerkiksi laukkuuni jatkuvasti ja etsin sieltä kukkaron, johon myös tietty kosken ihan kun tarkistaen, että se on ja pysyy siinä, enkä näe vain harhoja. Jos mulla on vaikkapa avain takin taskussa, niin saatan kävellessäni sujauttaa käden taskuun niin, että tunnen jatkuvasti avaimen lähelläni. Näin se ei voi mitenkään kadota.
PicMonkey Collage 241ASU: FARKUT: KESKINEN | PAITA: H&M | HUIVI: TURKKI | AURINKOLASIT: LINDEX Löysitko itsestäsi mitään samaa vai olenko yksin näiden asioiden kanssa?

22 kommenttia:

  1. Oli kyllä mun mielestä aika erikoisia faktoja, en oo kovin monelta samoja kuullut! Itse pystyin kunnolla samaistumaan vain tuohon tarkisteluun... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha tarkoituksella pohdiskelin oikein tälläisiä erikoisempia juttuja itsestäni, joihin ei ihan jokainen pysty samaisumaan! Synkät salaisuudet.. :D Kiva, että kuitenkin ees yks tärppäs! :D

      Poista
  2. Mäki oon tehny tämmösen postauksen, nää on ihan huippuja! :D Löysin aika montaki kohtaa myös itsestäni, varsinki tuo että pitää kokoajan tarkistaa avaimien, kännykän, lompakon yms olinpaikka. :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä on kyllä niin kiva lukea ja kirjoittaa! Mä oon tehny samantapasen myös aikasemmin tänä vuonna, mutta siinä faktat oli vähän tavallisempia. :D Haha, kiva, että löyty jotain samaa!

      Poista
  3. :DD kiva postaus! Komppaan täysin tohon vikaan faktaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, jee kiva, että tykkäsit ja löyty jotain tuttuakin! :''D

      Poista
  4. Mäkin toki tarkistan asioiden mukanaolon nimenomaan koskemalla, mutta myös toi ällöttävien asioiden kuulemisrefleksi on sama! Mua alkaa aina heikottaa jos joku kertoo jotain ton tyylistä, just sillai että pakko istua ja todellakin sanoa sille joka puhuu, että vaihda aihetta kiitos :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo noi on niin perus! :D Hyi ällötys sitä tunnetta, kun joku kertoo jotain noin heikottavaa! :D

      Poista
  5. Ei vitsit, en tiennyt että on muitakin kuin mä, jotka rakastaa sitä auton hajua kesäisin! Se on niiiin hyvä tuoksu :') Näitä oli kyllä todella hauska lukea, sai jopa tuntea itsensä taas jälleen normaaliksi, nimittäin muistakin löytyis samoja piirteitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jess, en oo vielä ikinä aikasemmin kuullut kenenkään muun rakastavan tota auton hajua, mutta sieltähän se löytyi! Ihanaa, kohta autot on taas kunnon tuoksupommeja! :D Kiva, että tykkäsit lukea!

      Poista
  6. Ihan hirmu suloisia faktoja! Mua mietityttää aina miten ihmiset keksii itsestään vaikka eihän sen vaikeeta pitäs olla. Mä oon varmaan puoli vuotta kirjoittanut aina kännykkään faktan itestä kun mieleen on jokin erikoinen tullut. Nyt se on jo postausluonnoksissa ja 7 on ylhäällä. Vielä kolme jäljellä ja pousti ois valmis!!!!:'D

    Ihania kuvia, oot hirmuisen sievä aina.<3 Mulla on sama asia että jalat veltostuu ja pakko päästä istumaan jos puhutaan mistä tahansa ihmisen kehoon liittyvästä murtumista tai mistä tahansa ällöttävistä jutuista - neuloista ja rokotteista myös!:D
    Ihana toi pikkurilli juttu, hihittelin itekseni että kuinka joku voi ällöttyä pikkurillistä kun se on mun mielestä söpöin sormi ♥ haha oot ihana, pus ~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mullakin ehti tää lojua luonnoksissa vaikka kuinka kauan! Jotenkin tälläsiä outouksia ei itse edes tunnista kovin oudoiksi kun itselle ne on ihan tavallisia toimintatapoja, mutta sitten kun pysähtyy miettimään niin alkaa oikeasti ihan kauhistumaan kaikesta! :DD Innolla ootan sun faktapostausta!

      Kiitos paljon ihanasta ja pitkästä kommentista ihanuus! <3 Kiva, että löytyi ees jotain, mihin pystyit samaistumaan! Tuo pikkurillijuttu on ollut mulla ala-asteelta lähtien kun loukkasin oman pikkurillini ja se oli niin ällöttävän näköinen ja heikko.. yäääh tulee paha olo ihan tästäkin.. :D Tosi monet kyllä ihmettelee tuota mun pikkurillikammoa ja varmaan ihan syystäkin! xD

      Poista
  7. voin samaistua pariin, mutta sulta löytyy kyllä paljon mulle ei tuttuja ja hauskoja tapoja :-D huppupostaus ja ihana paita (-: !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritin kerrankin etsiä niitä oikeasti hieman erilaisempia ja outoja juttuja, joihin ei ihan jokainen pystykkään samaistua. Kiva, että löyty kuitenkin pari sellaista! Kiitos paljon! <3

      Poista
  8. Tällaisia postauksia on niin kiva lukea:) Ihana tuo sun paita:)

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. Aivan huippu postaus, näitä on ihan parasta lukea!:) varsinkin kun löytää jotain oikeasti niitä "outoja" tapoja ja juttuja :D näistä monet kyllä kummastutti mua, mutta sullehan nää on ihan normaali käytäntöjä! mulla on sama asia vähän silmien kanssa, että niitä kyllä uskallan tökkiä ja sorkkia mutta tuo pikkurilli inho oikeastaan nauratti, hupsu sinä:D♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha tosi kiva, että tykkäsit tästä! :D Tätä oli kyllä hauska kirjoittaakkin kun tajusi, että nuo tavat on oikeasti aika outoja.. :D Kiva, että sulta löyty ees yks mihin jollain tavalla pysty samaistua!

      Poista
  10. Hahhaa eikä aivan paras postaus :D<3 just huippu ja ihanan erilaisia juttuja! Ei mitään perus juttuja :D tämmösiä lisää <3 ja vitsi miten ihana tuo sinun paitasi <3 ja tietty paidan kantajakin ;)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, kiva että tykkäsit!! :D<3 Nämä kyllä luultavasti oli aika erilaisia juttuja... Kiitos ihanasta kommentista! <3

      Poista
  11. Hahahah tää oli hyvä postaus! :-) Varsinkin toi pikkurilli juttu on kyllä ihan uus mulle :'-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii kiva, että pidit! :D Se oli näköjään uus juttu aika monelle! XD

      Poista