lauantai 12. syyskuuta 2015

Mitä kuuluu?

"Älkää etsikö oikopolkuja, vaan kulkekaa tietänne niin, että jokaisen tekonne jälkeen maisema on kauniimpi ja maa jalkojenne alla tukevampi." Mun kalenteriin on jokaisen kuukauden kohdalle painettu jokin viisas lause ja ehkä vähän taikauskoisena höperönä saatan kuvitella niiden ennustavan tulevaa kuukautta. Useinkaan en löydä näistä lauseista järkeä tai yhteyttä omaan elämääni, mutta syyskuun lause oli ihan kuin mulle tehty. Juuri jostain tälläistä mun elämä tällä hetkellä koostuu!
IMG_3834Aloitin noin kolmisen viikkoa sitten uudessa koulussa ja siinä samassa muutin vakituisesti asumaan Ilmajolle. Osa minusta oli tietty innoissaan kaikesta uudesta, mutta toinen taas pönötti kauhusta kankeana kuin pieni lapsi ensimmäisellä kerrallaan pyörän ratissa. Joku oli vetäissyt apupyörät altani ja yritin kurottaa jaloillani maahan ottaakseni tukea. Menin ensimmäistä kertaa elämässäni luokkaan, josta en tuntenut yhtään ketään. Muutin paikkakunnalle, jossa jokainen naama oli vieras.
IMG_3789Kotoa lähtö oli haikea, mutta se sujui vikkelästi ja lasku oli pehmeä. Kirpaisi, mutta vain vähän. Olihan mukana myös paljon iloa ja onnea, koska määränpäänä oli ensimmäinen yhteinen asunto valtsun kanssa. Ensimmäisenä iltana ikävöin kotiin paljon, mutta heti seuraavana päivänä pieni kaksiomme tuntui todella viihtyisältä ja kodikkaalta. Viikot kuluvat Ilmajoella nopeasti ja aina viikonloppuisin palaan kotiini Alajärvelle. Nyt mulla on siis kaksi erilaista, mutta ihanaa kotia! Ilmajoen naamat on toki edelleenkin melko vieraita, mutta silti. Olen tutustunut kolmen viikon aikana useampaan ihmiseen, kuin koko viime vuoden aikana yhteensä.
IMG_3835Valtteri opiskelee samassa koulussa kanssani, mutta vain toisella linjalla. Hän totesi ensimmäisenä päivänä, että olin näyttänyt todella onnelliselta kävellessäni koulun ruokalassa. Haha, totta. Mun uusi koulu ja uusi luokka ovat aivan ihania! Opiskelen psykologian linjalla eli suoritan muunmuassa psykan perusopinnot pois alta. On kiva käyttää vuosi hyödyksi rakastamansa tieteenalan parissa ja vaikken koskaan tulisikaan valituksi psykologian opintoihin, koen, että tämä on silti hyödyksi! Meillä on aivan ihana opettaja, joka toimii myös psykologin työssä, jee! Ja mun luokka, siellä vallitsee todellakin yhteishenki. Jokaikinen oppilas on avoin ja hyväsydäminen ja jokaista arvostetaan omana itsenään. Mä olen ainakin ihan antaumuksella pystynyt olemaan oma hössöttävä ja iloinen itseni.
PicMonkey Collage 341Yhteen postaukseen ei millään mahdu kaikki ajatukset ja sanat, joita pääni sisällä liikkuu. Kaikkein päällimmäisenä tunteena on suunnaton elämänilo ja rakkaus ympäröivää maailmaa ja sen ihmisiä kohtaan. Olo tuntuu jokseenkin ehkä vähän höpsähtäneeltä, mutta pääasia, että olen positiivinen höpsähtänyt. Innolla odotan, mitä kaikkea vuoden aikana vielä tapahtuukaan!  Mitäs sulle kuuluu?

16 kommenttia:

  1. Ihana lukea näin aidosti onnellista tekstiä <3 Hienoa, että teidän koulunkäynti ja yhdessäelo on lähtenyt hyvin käyntiin ja että uusi kotikin tuntuu jo todella kodilta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii, ihanaa että onnellisuus välittyy! Mä tykkään kyllä antaa tunteitten näkyä tekstissä! Kiitos kommentista! <3

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Ihanat kuvat ja teksti!
    Oon kyllä kuullut niin hyvää tuosta sun koulusta, sisko kans opiskele siellä. Varmasti on helpompi alku kun koulukin on noin kiva. Meillä ei luokkahenki oo mikään parhain, enkä oo tutustunut kun muutamaan tyyppiin.
    Koulumatkalla ihailen aina niitä peltomaisemia Ilmajoella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! <3 Mäkin oon kuullu aikasemmin paljon hyvää tuolta ja ihan pystyn kyllä samaistua muiden kommentteihin! Tosi kiva ja motivoiva koulunalotus! :) Voi eii, toivottavasti teidän luokkahenki paranee ajan myötä kun ihmiset tulee tutuiksi!!

      Poista
  4. Ihana teksti! Toi toka kuva susta, vau <3

    VastaaPoista
  5. Mitä valtteri opiskelee?

    VastaaPoista
  6. Ihanaa tekstiä ja niiin upeita kuvia! <3

    http://viiviviljaa.blogspot.com

    VastaaPoista
  7. Sinun postauksia on ihana lukea kun oot nii ihanan pirtee ja positiivinen persoona <3 Ehdottomasti paras lifestyle blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, aivan ihana kommentti! <3 Kiitos paljon sulle! <3

      Poista
  8. Ihanan positiivista tekstiä! :)

    http://iinavilhelmiina.blogspot.fi

    VastaaPoista