maanantai 16. tammikuuta 2017

Opiskelulomalla Raumalla

16.7Viimeaikaiset postaukset eivät paljasta olinpaikkaani, ei kuulumisiani. Joulu-synttäri-uusivuosi akselilta palauduttuani aloitin nimittäin mun hullun puolvuotisen, joka sisältää astetta kovemman levelin opiskelua. Omaa stressitasoa varjellakseni jätän julkisen tehtäväerittelyn tällä kertaa suorittamatta ja palaan asiaan sitten, kun olen tavoitteistani selvinnyt, joko hyvin tai huonosti. Olen liian usein nimittäin tehnyt sen virheen, että olen suurisuisella lörpöttelyllä kasannut itselleni jo lähtöviivalle tuplastressit.
16.4Mä olen oppinut varsinkin viimeisen vuoden aikana itsestäni paljon uutta. Löydän itseni jatkuvasti haasteista, mutta suurimman osan niistä olen itse itselleni haalinut. Mä nautin opiskelusta ja siitä, että saan kehittää itseäni. Tarvitsen ihan oikeasti välillä tulta perseen alle, jotta en tylsisty ja turhaudu elämääni.

Eräässä Uuno Turhapuro -elokuvassa Uuno hankki itselleen töitä, vain päästäkseen lomalle. Löysin tuosta kohdasta jollain tavalla myös itseni, sillä saavutukset, loma ja vapaa-aika tuntuvat mun mielestä triplasti enemmän itseltään, kun on ensin tehnyt jotain niiden eteen. Mä ehdin syksyllä kerran esimerkiksi totaalisesti turhautua netflixiin, niin mitäänsanomaton mun päivä oli ollut. Seuraavana päivänä elämä sai yllättävän haasteen myötä täyskäännöksen ja muutuin sekunneissa omaksi energiseksi itsekseni.
16.5Kuten otsikkokin jo vihjaa, tämänhetken olinpaikkani löytyy poikaystäväni luota Raumalta. Tämä kaupunki ihmisineen ja paikkoineen on mulle vielä niin vieras, että opiskeluun keskittyminen täällä on helppoa ajanvietettä. Tekosyitä tai parempia ideoita kun ei liiemmin löydy. Siispä olenkin käyttänyt aikani täällä hyväkseni ja olen kuin olenkin saanut paljon aikaiseksi.

Ollaan käyty V:n kanssa nyt muutamina päivinä kiertelemässä Vanhan Rauman katuja, joiden vanhoja ja värikylläisiä taloja voisin hekuttaa loputtomasti. Jos jonnekkin opiskeluiltani katoan, niin luultavasti tuonne. Bongasin tänään, taas kerran, ihania vaaleanpunaisia puutaloja, joiden äärellä halusin ikuistaa perinteisen ulkoiluasuni. Ulkovaatetus onkin yksi talven dilemma, sillä tottakai vilukissana haluan muumioida itseni pakkasenpitäviin lämpökääreisiin. Nuo lämpökääreet ovat kuitenkin niin tukalia ja raskaita päällä, että jokaiseen ottamaani askeleen kuluu varmasti ylimääräistä aikaa ja ylimääräisiä kaloreita. Vähän alkaakin jo kesä kutkuttelemaan mieltä..
16.6Terveisiä Raumalta ja ihanaa viikon alkua!

8 kommenttia:

  1. Nuo Vanhan Rauman rakennukset vetää kyllä kummasti aina puoleensa ♥ Mäkin olen huomannut, että lähtiessään pois kotoa on helpompi keskittyä yhteen asiaan, sillä kotona usein niitä erilaisia askareita on mielen päällä useampia! :D

    ♥: Ane

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä niin kauniita! <3 Toi on totta! :D

      Poista
  2. Rauma ja eteenkin Vanha Rauma ovat todella kauniita paikkoja! Toivottavasti ajatukset selkeävät ja sitten jaksaa kotona taas puuhailla paremmin :)

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Opiskelu sujuu aina parhaiten sellaisessa paikassa, missä ei ole paljon kavereita tai muuta tekemistä:) Vanha Rauma on niin kaunis paikka<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot kyllä oikeassa! :) Ja niimpä! <3

      Poista